Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

CRASH TEST EURO-NCAP

H επιστήμη της ασφάλειας σας.
ΙΣΤΟΡΙΑ: Στις αρχές του 1970 μια μικρή ομάδα εθελοντών ευαισθητοποιήθηκε ως προς την ασφάλεια των καταναλωτών, με αντικείμενο το αυτοκίνητο. Με πολύ αφοσίωση και πρόχειρα τεχνολογικά μέσα, εφάρμοζαν σε αλάνες και εγκαταλελειμένα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, διάφορους μεθόδους crash test. Το 1979 η εθνική υπηρεσία οδικής ασφάλειας των Η.Π.Α θέσπισε την τελική διαμόρφωση του κινήματος, που σήμερα είναι γνωστό ως EURO-NCAP (Europian-New Car assesment programme) δηλαδή Ευρωπαικό πρόγραμμα εκτίμησης νέων αυτοκινήτων. Χρηματοδοτείτε απο:

  1. την Ευρωπαική επιτροπή ασφάλειας
  2. 7 ευρωπαικές κυβερνήσεις
  3. την πλειοψηφία των αυτοκινητοβιομηχανιών και
  4. αρκετές οργανώσεις καταναλωτών

ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ:
1) Εμπρόσθια μετωπική σύγκρουση
Το αυτοκίνητο προσκρούει με ταχύτητα 64 kh/h σε σταθερό στιβαρό εμπόδιο πλάτους 1 μετρου και φάρδους περίπου μισού μέτρου, με το 40% της μετωπικής του επιφάνειας.



2) Πλάγια σύγκρουση
Στιβαρό εμπόδιο μήκους 1 1/2 μέτρου και πλάτους μισού μέτρου προσκρούει με ταχύτητα 50 kh/h στο ύψος της μεσαίας κολώνας του αυτοκινήτου.

 
3) Πλάγια σύγκρουση σε κολώνα
Το αυτοκίνητο προσκρούει πλάγια και με ταχύτητα 29 kh/h σε μια σταθερή κολώνα 254 χιλιοστών στο σημείο της εμπρόσθιας πόρτας για να δοκιμαστεί η προστασία που προσφέρουν οι αερόσακοι του εκάστοτε οχήματος



4) Οπίσθια σύγκρουση
Προστέθηκε στο πρόγραμμα EURO-NCAP τον Ιανουάριο του 2009 για την καλύτερη αξιολόγηση προστασίας κ ασφάλειας των παιδιών (πίσω επιβατών). Σε αυτή τη δοκιμασία , στιβαρό αντικείμενο πλάτους 1 μέτρου προσκρούει όπισθεν του οχήματος με ταχύτητα 50 kh/h.

Βασικοί συντελεστές της αξιολόγησης είναι φυσικά και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφαλείας αν και θα πρέπει να σημειωθεί οτι τον βασικότερο ρόλο της αξιολόγησης τον οφείλουμε στα άκρως ηλεκτρονικά ανθρωπόμορφα ομοιόματα. Το επίπεδο κατασευής τους είναι τόσο υψηλό στις μέρες μας, δίνοντας μας μια απόκλιση 0,4% ως προς τους τραυματισμούς, τις συνθήκες και την συμπεριφορά τους ανάμεσα σε δοκιμές και πραγματικά ατυχήματα. Με 100% επιτυχία σε ανθρώπινη κατανομή και 99,7% επιτυχία στην ανθρώπινη κινητικότητα, το επίπεδο αξιολόγησης βρίσκεται πλέον σε άριστο μαθηματικό και φυσικό επίπεδο.
Τέλος να αναφέρουμε αυτό που αφορά εμας, ως καταλωτές, περισσότερο δηλαδή τον ΤΡΟΠΟ ΒΑθΜΟΛΟΓΙΑΣ: Οι παράγοντες έπειτα απ'αυτη την δοκιμασία του Crash test όπου αξιολογούνται είναι: 1) Ενήλικες(εμπρος επιβάτες) 2) Παιδιά (πίσω επιβάτες) 3) Πεζοί. Τα ποσοστά της βαθμολογίας βγαίνουν ξεχωριστά επι τοις εκατό,προσθέτονται και διαιρούνται με το τρία. Ύστερα, αποτυπώνονται σε αστέρια όπου κάθε αστέρι ισούται με ποσοστό 20%. Έτσι το ανώτερο εφικτό και άριστο αποτέλεσμα είναι τα 5 αστέρια. Αξίζει να σημειωθεί οτι στη βαθμολογία μπορούν να αποτυπωθούν και μισά αστέρια ως το ήμισυ της επόμενης δεκάδας. Δηλαδή το 95% μεταφράζεται ως 4 1/2 αστέρια. Το συμπέρασμα της βαθμολογίας μας υποδηλώνει οτι τα 5άστερα οχήματα κατέχουν ποσοστό ασφαλείας ανω του 96%. Βλ. ενδεικτικά: ALFA ROMEO Giulietta 10', BMW σειρά 5 10', VW Golf 5 10' και TOYOTA Prius 10'. Αυστηρό, απόλυτο, αξιοκρατικό σύστημα, γιατί με την ασφάλεια μας κανεις δεν έχει το δικαίωμα να κάνει λάθη. Τέλος θα σας παρουσιάσουμε (έπειτα απο επίσημη ανακοίνωση Της EURO-NCAP το 2010) τις 12 πιο ανασφαλείς παραγωγές αυτοκινήτων:

  1. Rover 100 97' 0 βαθμοί
  2. Citroen xantia 97' 9 βαθμοί
  3. Bmw σειρά 3 97' 10 βαθμοί
  4. Rover 600 97' 11 βαθμοί
  5. SAAB 900 97' 12 βαθμοί
  6. Fiat seicento 00' 12 βαθμοί
  7. Huintai accent 98' 13 βαθμοί
  8. Nissan Almera 99' 14 βαθμοί
  9. Mitsubishi LANCER 98' 14 βαθμοί
  10. Suzuki Baleno 98' 14 βαθμοί
  11. Isuzu D-MAX 08' 14 βαθμοί
  12. Chrysler Voyager 07' 20 βαθμοί


    Γιατί με την ασφάλεια δεν παίζουμε...!

    Ευχαριστούμε τον Vogiatzis Tuning για την ευγενική προσφορά των πληροφοριών που μοιράστηκε μαζί μας.